Визначення CRM
CRM (англ. Customer relationship management) розшифровується як «Управління відносинами з клієнтами» і відноситься до бізнес-систем, розроблених для взаємодії з вашими клієнтами. Мета CRM-системи полягає в тому, щоб допомогти вашому бізнесу розвинути тривалі відносини з клієнтами, стимулювати ріст бізнесу і підвищити лояльність клієнтів.
CRM-система, найбільш часто використовувана фахівцями з продажу та маркетингу, допомагає компаніям оптимізувати свій бізнес-процес за допомогою автоматизації продажів, підвищуючи ефективність і продуктивність.
Програмне забезпечення CRM все частіше використовується службами підтримки та обслуговування клієнтів для управління післяпродажним обслуговуванням.
Що таке CRM-система?
CRM-система – це централізований пункт, в якому зберігаються всі дані про ваші ділові контакти. Це можуть бути ваші клієнти, потенційні клієнти, постачальники, преса і колеги. Система створює історію ваших взаємодій з кожним контактом (електронні листи, дзвінки, замітки про зустрічі і продажі). Привабливість у тому, що все, що вам потрібно, знаходиться в одному місці, даючи вам чітке уявлення про вашу воронку продажів.
Програмне забезпечення також може включати інтеграцію з іншими додатками і каналами, такими як ваш веб-сайт, програмне забезпечення для цифрового маркетингу та бухгалтерського обліку. Це дозволяє створювати автоматизовані робочі процеси, замінюючи будь-які рутинні ручні процеси в вашому бізнесі.
Наприклад, ви можете використовувати програмне забезпечення CRM для отримання нового запиту з вашого веб-сайту, який запускає автоматичний процес продажів. Запит ініціює створення нового облікового запису в системі, створить завдання для відстеження продажів і відправить контакту вітальне повідомлення. Сучасна CRM – це надійність і впевненість.
Які переваги CRM?
Плідно попрацювавши над збором інформації про потенційного клієнта або покупця, продавці можуть в кінцевому підсумку отримати свою інформацію з кількох джерел. Використання CRM допомагає об’єднати все це в централізований пункт. Програмне забезпечення полегшить командну роботу і підвищить ефективність. При цьому немає втрачених повідомлень або забутих зворотних дзвінків. Це призводить до більш своєчасного спілкування, зміцнення відносин і збільшення продажів.
Автоматизація робочого процесу бере на себе більшу частину ручних процесів продажів, тому введення даних і адміністрування займає менше часу. Ви також можете використовувати автоматизацію, щоб розставити пріоритети для потенційних клієнтів, об’єднавши дані, отримані в ході вашої ділової активності.
В цілому crm-система – це можливість управляти своїми командами, контролювати безпеку даних і підтримувати дотримання правил конфіденційності даних.
Переваги CRM для вашого бізнесу:
- покращення управління контактами;
- утримання клієнтів і їх задоволеність;
- просування управління продажами;
- підвищення ефективності і продуктивності;
- організація і командне співробітництво;
- підвищення точності звітності та прогнозування продажів;
- покращення розуміння даних для маркетингу і розробки продуктів;
- збільшення показників продажів;
- сприяння зростанню бізнесу;
- дійсно прості системи CRM.
Що робить CRM-система?
Ви зараз думаєте, що все це звучить гарно, але що насправді робить CRM-система і для чого вона використовується? Ось спрощений список:
- створює орієнтованість на клієнта;
- допомагає миттєво знайти кожного клієнта, контакти і історію спілкування;
- покращує післяпродажне обслуговування і підтримку;
- підвищує лояльність і утримання клієнтів;
- збільшує продажі і прибуток;
- класифікує і розставляє пріоритети лідів;
- відстежує ваші ліди від початку до кінця;
- автоматизує процес продажів;
- управляє вашими завданнями і зустрічами;
- створює централізований хаб з усім в одному місці;
- створює повну видимість, яка покладе край дублюванню;
- покращує командне співробітництво;
- полегшує віддалену роботу;
- оптимізує ваші процеси за рахунок інтеграції інших систем;
- забезпечує розуміння і звітність;
- створює точні звіти і прогнози;
- аналізує активність клієнтів;
- управляє показниками ROI.
Кожен у вашій організації може бачити всі взаємодії з контактами в системі, включаючи їх повідомлення, що вони купили і коли, скільки заплатили, а також багато іншого.
Кому потрібне програмне забезпечення CRM?
Програмне забезпечення для управління взаємовідносинами з клієнтами актуальне для багатьох бізнес-функцій і галузей. Програмне забезпечення CRM найчастіше використовується у відділах продажів, маркетингу і службах підтримки. Тим не менше, використання в інших сферах і менеджменті також може бути актуальним.
Відділ продажу
Ваші спеціалісти з продажу зможуть використовувати CRM для відстеження нових потенційних клієнтів в своїй воронці продажів, реєструвати дзвінки і замітки про зустрічі, ставити завдання для роботи з клієнтами, створювати і відправляти ціни і рахунки. Створюючи звіти і прогнози, менеджери з продажу в режимі реального часу бачать, як їх команда виконує свої завдання.
Маркетингова команда
Маркетологи можуть інтегрувати форми веб-сайту з системою, щоб автоматично зібрати нових потенційних клієнтів і передати їх вашій команді продажів для відстеження. Вони можуть відправляти автоматичні електронні листи, щоб вітати нових клієнтів і відстежувати їх відповіді. Проведення маркетингових кампаній з CRM означає, що всі дії клієнтів записуються в системі. Це дає уявлення про їх поведінку і аналіз рентабельності інвестицій.
Сервісна команда
Впровадження crm з вбудованою системою служби підтримки означає, що ви також можете контролювати післяпродажну взаємодію з вашими клієнтами. Будь-які подані заявки в службу підтримки будуть записані до облікового запису клієнта, щоб попередити ваш відділ продажів про будь-які потенційні проблеми.
Організації, що ведуть бізнес у сфері бізнесу (B2B), зазвичай є цільовою аудиторією для постачальників CRM, але програмне забезпечення також може бути корисним для інших ринків. Деякі постачальники націлені на бізнес для споживача (B2C), а деякі пропонують системи для конкретних секторів промисловості, таких як нерухомість, набір персоналу і навіть членство в клубах.
Як вибрати CRM?
При виборі CRM реалістично оцінюйте свою ІТ-компетенцію і потреби, а також те, скільки ви хочете витратити. Доведеться знайти компроміс між простотою використання і включеними функціями.
Як правило, ціна залежить від кількості користувачів, кількості записів про клієнтів, вимог до розміру сховища і складності функцій. Навіть якщо ви можете дозволити собі кращий варіант в своїй сфері і використовувати всі функції, вам не потрібно здійснювати все відразу.
Більшість постачальників пропонують безкоштовну пробну версію CRM, щоб ви могли побачити, як система буде працювати для вас, і дізнатися, як формується служба підтримки клієнтів.
Ваш вибір повинен відображати вашу стратегію і цілі системи:
- допоможіть продавцям управляти і закривати більше можливостей;
- надайте менеджерам з продажу повне уявлення про воронку продажів і автоматизуйте прогнозування продажів;
- захистіть право власності на канал продажів, ключовий актив компанії;
- переконайтеся, що ваша організація має повне уявлення про процес продажів;
- надайте повну картину кожного клієнта тим, хто її потребує у вашій організації;
- запускайте і відстежуйте ефективність маркетингових кампаній;
- забезпечте кращий сервіс для своїх клієнтів.