fbpx

Цільова аудиторія: хто це і як її визначити

Рекомендуем к прочтению
цільова-аудиторія
Просмотров: ➤
Поділитися на facebook
Facebook
Поділитися на telegram
Telegram
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на linkedin
LinkedIn
Содержание:

Кожен продукт або послуга призначені для певного кола людей, яким будуть корисні їх властивості. Щоб максимально ефективно вкласти гроші в рекламу, в сфері маркетингу існує поняття «цільова аудиторія». Таке просте поєднання слів дозволяє знайти і виділити потенційних покупців за певними інтересами, соціальним статусом, місцем проживання та іншими параметрами. Цільова аудиторія – це ті люди, які можуть стати покупцями, підписниками, спостерігачами, і які найбільш зацікавлені у товарі чи послузі, порівняно з іншими людьми. Реклама, націлена на таку категорію, складена на основі портрету ЦА, дозволяє провести кампанію з мінімальними фінансовими витратами і високими показниками ефективності, у порівнянні з масштабним просування для всіх користувачів мережі. Отже, що таке цільова аудиторія і які інструменти її пошуку існують?

Види цільової аудиторії

Для того, щоб зрозуміти, як визначити цільову аудиторію, слід вивчити її види. Серед всіх потенційних покупців є певний відсоток людей, які будуть найактивнішими покупцями пропонованого продукту через нагальну потребу. Крім того, є люди, менш зацікавлені в пропозиції, але готові зробити покупку за певних умов. На основі цих даних маркетологи виділяють два види цільової аудиторії:

  • основна. Сюди маркетологи відносять тих, хто безпосередньо зацікавлений в покупці товару і являється ціллю рекламної кампанії. Люди цієї групи самі ініціюють спілкування і подальше придбання;
  • непряма. Аудиторія цієї групи може здійснити покупку товару, але не має гострої необхідності в цьому. Маркетологи розглядають таких людей в якості покупців з більш низьким пріоритетом.

Різницю цих цільових аудиторій можна зрозуміти на прикладі дітей і батьків. В іграшках зацікавлені діти, але самі вони не можуть оплатити товар, тому просять про покупку батьків. Діти, в такому випадку, відносяться до основної ЦА, а батьків можна віднести до непрямої групи покупців.

Як визначити свою цільову аудиторію

Визначення цільової аудиторії – складне завдання, яке можна вирішити за допомогою двох підходів. Перший передбачає оцінку потенційних покупців на основі характеристик товару, інший може бути здійснений за допомогою визначення обсягу ринку, де планується запускатись реклама. Для визначення відповідного варіанту потрібно відповісти на кілька питань:

  • як виглядає портрет потенційного покупця на основі соціально-демографічних показників (вік, стать, соціальний стан); в чому полягають психографічні параметри ЦА;
  • які цілі переслідує споживач, купуючи товар. Маркетологу необхідно поставити завдання, які вирішуватимуться в разі придбання;
  • оцінюється платоспроможність ЦА, рівень доходів і можливі суми витрат. Для VIP сегмента і бюджетних покупців необхідно застосовувати різні підходи та важелі впливу;
  • де можна знайти інформацію про товар або послугу (вивчаються сфери взаємодії споживача з інформацією. Це можуть бути соцмережі, тематичні сайти, форуми та інше).

Список можна розширювати, виходячи з особливостей товару або послуги, підбирати власні характеристики, які допоможуть зробити аналіз купівельної спроможності більш точним і результативним. Щоб отримати інформацію про потенційних покупців можна скористатися кількома способами:

  • провести анкетування в соцмережах або на тематичних форумах, чи використати сторінку на власному сайті;
  • оцінити опитування на інших ресурсах, а також отримані там результати;
  • вивчити результати аналізу інших маркетингових агентств, наявні в публічному доступі.

Окрім опитувань і анкетувань, можна використовувати спеціалізовані ресурси, які пропонують свої дані за різними параметрами аудиторій. Існують сервіси Google і Яндекс, якими можна скористатися абсолютно безкоштовно для складання портрета ЦА, крім того, всередині рекламного кабінету Facebook та Instagram є дані для запуску таргетованої реклами на основі інтересів користувачів профілю, які формуються автоматично за певний період часу.

Читайте також: Таргетована реклама: що це і для чого вона потрібна

Де шукати ЦА

Дані про потенційних клієнтів можна зібрати самостійно, або скористатися інформацією, запропонованою в інтернеті та інших джерелах. Перший підхід буде більш складним, але і точним на відміну від використання інформації, яка була зібрана для інших цілей з іншими параметрами і особливостями. На основі отриманої інформації можна шукати цільову аудиторію на таких майданчиках:

  • соціальні мережі. Групи конкурентів, схожі за тематикою, стануть великою територією для пошуку нових клієнтів. Можна діяти відкрито, запустивши платну рекламу, або за допомогою спеціальних інструментів запустити підписку на ЦА, відправку рекламних повідомлень або просто лайки;
  • розсилки. Корисна інформація в повідомленнях може стати ефективним способом для збору необхідної інформації. В листі можна попросити залишити дані або перейти за посиланням. Головне, щоб листи були не нав’язливими і бажання клієнта щодо надання даних, вчиненні дій було добровільним;
  • пошуковики. Спеціальні системи AdWords від Google або WordStat від Яндекс аналізують інформацію про всіх користувачів мережі і надають її рекламодавцям. За допомогою цього можна оптимізувати контент, створити запити, які допоможуть клієнтам самостійно знайти товар чи послугу, в яких вони зацікавлені;
  • форуми і блоги. Живе спілкування на форумах і блогах може стати хорошим способом прорекламувати компанію, головне, щоб рекламний текст був прихований і не читався явно. Важливо створити інтерес, допомогти знайти інформацію про компанію, яка здатна задовольнити користувача.

Цільову аудиторію можна знайти різними способами, важливо розуміти, де можна отримати більший відсоток покупців з меншими витратами, щоб не витрачати сили і фінанси даремно. Реклама в соціальних мережах, за допомогою особистих сайтів, може дати більший результат, ніж інші види просування, але не для всіх видів діяльності.

Основні інструменти аналізу ЦА

У число найбільш популярних інструментів аналізу ЦА входить метод 5W. Інша його назва – «метод 5 питань». Розробив таку методику Марк Шерінгтон, який довів, що давши 5 відповідей на найважливіші питання можна сформувати чітке уявлення про потенційних клієнтів. У число 5W входять:

  • What?/Що? На цьому етапі маркетолог визначає вид товару, який він хоче презентувати покупцеві;
  • Who?/Хто? На другому етапі вивчаються покупці, складаються їх характеристики, детальний портрет;
  • Why?/Чому? В якості ще одного етапу аналізу оцінюються потреби клієнта, які повинні стати причиною придбання товару. Визначаються цілі покупки.
  • When?/Коли? Маркетолог продумує ситуацію, в якій буде придбаний товар, оцінює момент і спонукаючі до покупки чинники.
  • Where?/Де? Передбачає визначення майданчика, на якому буде здійснена покупка (соціальна мережа, додаток, інтернет-магазин, оффлайн магазин або ін.).

Відповіді на питання зручно записувати у вигляді таблиці. Так інформація буде наочною і зрозумілою, дозволить досить швидко сформувати цільову аудиторію, провести її детальний аналіз.

Портрет цільової аудиторії

Процес складання портрету цільової аудиторії – не проста, але цікава процедура. Маркетологи обговорюють якості, характеристики потенційного покупця продукту або послуги. Складання портрету ЦА здійснюється за наступною схемою:

  • визначаються соціальні характеристики, які включають стать, дохід, вік, вид діяльності, сімейний стан і багато іншого;
  • оцінюються інтереси, хобі і сфери спілкування в мережі (тематичні форуми, інтернет-магазини, соціальні мережі, групи і спільноти);
  • ставиться проблема, яка буде вирішена після покупки товару або послуги;
  • оцінюється сприйняття товару або послуги. Маркетолог формує набір емоцій, які повинні супроводжувати покупку, прогнозує наслідки її придбання (струнке тіло, накачані м’язи, солодке задоволення, гарне обличчя, підвищення знань, розслаблення або щось інше);
  • розписуються переваги товару. Спеціаліст з реклами виділяє плюси продукту в порівнянні з конкурентами, визначає, чому потенційний клієнт повинен зробити вибір на користь конкретної компанії.

Коли будуть відповіді на всі питання, описані всі пункти, маркетолог отримає портрет конкретної людини з живим обличчям, інтересами і колом спілкування. Реклама, заснована на аналізі цільової аудиторії, більш ефективна, маркетолог робить детальніші налаштування, за рахунок чого кошти, вкладені в компанію, потрапляють точно в ціль.
Вміння визначати цільову аудиторію – основний навик маркетолога і таргетолога. Правильно складений портрет ЦА дає можливість вже на початку запуску реклами отримати зацікавлених клієнтів, при мінімальних витратах охопити широку аудиторію і отримати прибуток. Можна самостійно спробувати проаналізувати потенційних покупців або звернутися в наше агентство. Досвідчені фахівці допоможуть знайти цільову аудиторію, максимально ефективно вкласти гроші в рекламу. Для того, щоб залишити заявку, зателефонуйте за номером 096 785 98 69 або надсилайте Ваші питання на електронну пошту info@bestmarketing.com.ua, ми зв’яжемося з вами.

Оцените статью по шкале от 1 до 5

Понравилась статья? Поделитесь с друзьями

Поділитися на facebook
Facebook
Поділитися на telegram
Telegram
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на linkedin
LinkedIn

Мы знаем как сделать рекламу,
которая подойдет под ваш бизнес

Просто заполните форму. После чего наш маркетолог свяжеться с Вами.

Хочешь получить бесплатную консультацию от Анатолия Малиновского?

Анатолий Малиновский

Founder of Best Marketing

Просим ответственно относиться к записям! Помните “Время = Деньги”

Постоянно новый контент. Следите за нами в соц. сетях!

Подпишитесь на наш блог

и получайте актуальные новости и фишки по маркетингу и развитию своего бизнеса

Комментарии

ответить с помощью Facebook

Рекомендуемые Вам Похожие Статьи

cpm-cost-per-mille
Маркетинг

CPM в інтернет-рекламі: що це і як розрахувати

Складно собі уявити просування будь-якого сучасного успішного проекту без продуманої рекламної кампанії, виконанням якої повинні займатися професійні агентства інтернет-реклами. CPM – це варіант платної реклами, при

Читать полностью »
Как-быстро-набрать-подписчиков-в-Facebook--проверенные-методы
Маркетинг

Як швидко збільшити кількість підписників у фейсбуці: перевірені способи

Facebook можна назвати однією з найбільш успішних майданчиків для спілкування та ведення бізнесу. Щодня кількість активних користувачів соціальної мережі збільшується, їх активність зростає в геометричній

Читать полностью »
алгоритми Google
Маркетинг

Основні алгоритми Google

Google дуже прискіпливо ставиться до контенту сайтів та регулярно змінює і вдосконалює свої алгоритми фільтрів. Формування пошукових запитів постійно змінюється, тому якщо знати алгоритми Google,

Читать полностью »
seo
Маркетинг

Що таке SEO? Основні етапи робіт по SEO оптимізації

SEO – скорочена назва англійського терміну «search engine optimization», перекладається як «пошукова оптимізація сайту».SEO оптимізація виконується для просування сайту по вибраному ключовому запиту на перші сторінки в

Читать полностью »
інструменти-інтернет-маркетингу
Маркетинг

ТОП інструментів інтернет-маркетингу

Інтернет-маркетинг – це використання інтернету для реклами товарів та послуг. Бренди/магазини можуть використовувати різні інструменти для продажу своїх товарів або послуг. Серед доступних сьогодні рекламних

Читать полностью »

Оставьте заявку

И мы позвоним вам как можно быстрее

Остання пропозиція!

Днів
Годин
Хвилин
Секунд
Упс ... Ви не встигли :(

3 дні тестової реклами в подарунок від маркетингового агентства Best Marketing

Встигнете заповнити?